maanantai 13. kesäkuuta 2011

Blogi ongelmia

Kyllä, jouduin tekemään itselleni uuden blogin, koska olen hölmö enkä muista vanhan blogini sähköpostin osoitetta! :) Sain onneksi kaapattua noi vanhat tekstit blogista, joten ihan alusta ei onneksi tarvitse aloittaa. Harmittaa vaan kun nyt on alkanut tapahtua, olisi ollut kiva kirjoittaa asioista jo heti kun ne tapahtuu, mutta joudun nyt palaamaan vähän ajassa taaksepäin.

Sain Cultural Carelta sähköpostin 24.5, jonka otsikkona oli taas Host Family Match. Menin katsomaan perheen hakemuksen, joka vaikutti kivalta. Perhe oli sporttinen ja lapset mulle juuri sopivan ikäisiä. Perheen mukana tulee myös tieto missä he asuvat, tämä perhe sijaitsee Libertyvillessä, Illinoissa. Tiesin, että Illinois sijaitsee jossain yläosassa Amerikkaa, mutta muita tietoja ei ollut. Googlettelin kaupungin, joka osottautui PIENEKSI, sijaiten kuitenkin Chigagon lähettyvillä. En innostunut perheestä, sijainnin takia ja myös se, ettei heistä kuulunut mitään alkoi ärsyttää.




3.6 Menin sähköpostiini, johon oli tullut meili ihmeellisestä osoitteesta, jonka sitten avasin. Tämä ihana yllätys oli Host Familyn äidiltä, joka ehdotti puhelua. Menin samalla myös CC:n sivuilleni, johon oli tullut PALJON lisätietoa perheestä. Eikä tässä ollut vielä kaikki yllätykset. Facebookissa oli tullut kaveripyyntö ruotsalaiselta tytöltä, jonka nykyinen asuinpaikka on Libertyville, IL. Olin super iloinen! Tyttö oli kukas muukaan kuin perheen nykyinen au pair ja pääsinkin hänen kanssaan juttelemaan FB:ssa. Hän kehui perhettä todella paljon ja sanoi, ettei parempaa perhettä olisi voinut saada. Luin myös perheen kirjeen ja koko hakemuksen, eikä voi sanoa muuta kuin, että se oli rakkautta. Sain sovittua myös Host Äidin kanssa ajankohdan, jolloin he voivat soittaa.

8.6 Perheen isä ja äiti sitten soittivat mulle, voin kertoa, ei ole ikinä jännittänyt niin paljon kuin silloin. :) Ensin he juttelivat ja kertoivat itsestään ja sitten tuli kysymyksiä mulle. Jäädyin muutaman kerran todella pahasti, mutta sain heidät nauramaankin. En sitten tiedä, että olinko tyhmä vai hauska... Puhuimme yli puoli tuntia ja sovimme lauantaiksi (11.6) Skype juttelun. No lauantaina puhuin ensin Host Äidin, heidän nykyisen au pairin ja perheen tyttären kanssa taas yli puolituntia ja myöskin lauantaina, mutta myöhemmin illalla Host Isän ja perheen pojan kanssa viisi minuuttia! Skypessä oli mun mielestä helpompi jutella, koska näki mitä toinen tekee ja pystyi elehtimään, jossei joku sana tullut mieleen.


Nyt päivystän mun sähköpostissa, koska tässä on vielä pieni mutta. He ovat haastatelleet toisenkin au pair ehdokkaan ja aikovat päättää maanantaina tai tiistaina kumman meistä haluavat. Yritän ajatella positiivisesti, että olin mä aika hyvä ja kiva ja hauska, kyllä ne mut haluaa. Mutta sitten mietinki, puhuin vähän mitä sylki suuhun toi (siansaksaa..), se toinen tyttö saatto olla paljon parempi kuin mä. Joka tapauksessa toivon, että he päättäisivät nopeasti, saan sitten joko alkaa etsimään uutta perhettä tai alkaa suunnitella tulevaa vuotta.

Palaan heti blogiin, kun perhe muhun jotain yhteyttä ottaa. Nyt menen nukkumaan, että saan taas heti aamulla avata koneen ja tarkistaa mailit!

kuvat: we <3 it, google
Laura

Ei kommentteja: