maanantai 21. toukokuuta 2012

The best weekend everr

Moi, tiedän, että alotan nää postaukset aina näin, MUTTA MITÄÄÄ, mihin on taas mennyt melkein viikko :)

Viime viikon keskiviikkoon oon vissii jääny viimeks tässä postailussa, mietitääs, keskiviikkon ei tapahtunu mitään ihmeellistä. Perus työpäivä ja illalla makoilin kotona.

Torstaina kävin viemässä auton huoltoon ja kävelin takasin sieltä, oli oikeesti ihana fiilis sen jälkeen ku oli tunnin reippaillu heti aamutuimaan.  Siivoilin kotosalla ja tein vähän dinneriä jo etukäteen. Lapset tuli koulusta ja me touhuttiin yhdessä, kuulustelin pojalta ranskaa ja katoin tytön kanssa telkkua. Seittemältä lähdin au pair meetingiin White Plainsiin. Kävin palauttamassa Foreverille muutaman mekon ja olin jo päättäny, etten osta mitään, mutta löysin niin täydellisen sleep over laukun, että oli pakko ostaa! Meetingi oli taas aika turha, niinkun yleensä, nimi paperiin ja small talkia hetki muiden kanssa. Natalie tuli perässä White Plainsiin ja me käytiin vielä uudestaan nopee kierros kaupoissa. Haettiin jätskit ja istuskeltiin ulkona, oli ihanan lämmin vaikka kello oli melkein kymmenen.

Perjantaina lapsilla oli puolikas päivä koulussa ja he menivät suoraan kavereilleen, joten mä olin vapaa neljään saakka. Kävin lenkillä, tein lihaskuntoa ulkona, jonka jälkeen nukuin pari kolme tuntia riippumatolla! Illalla tein lasten pyykit, jonka jälkeen olin jo vapaalla. Natalie tuli hengailemaan mun luo juoruilemaan ja suunnittelemaan lauantaita.


Joku ihailee

Lauantaina otettiin juna Yankees Stadiumille puol yhdentoista paikkeilla. Siellä tavattiin yks meidän amerikkalainen kaveri poika, jonka kanssa mentiin juomaan siiderit pubiin ja odoteltiin toista herraa saapuvaksi. En tiennyt, että täältä saa SMIRNOFF ICEA!! Olin niin fiiliksissä, että aiheutin pientä hilpeyttä haha. Saatin meidän koko porukka kasaan ja mentiin ettii meijän paikkoja. Me ei Natalien kanssa oltais ikinä tiedetty mistä kuuluu varata liput, joten onneks pojat oli hankkinut ne. Se stadion oli kyllä älyttömän hieno ja tunnelma oli ihan uskomaton.

Pelistä ymmärsin jotakin, aika tavalla samanlaiset säännöt kun pesiksessä, mutta kuitenkin täysin erilaiset. Onneks meillä oli molemmilla omat selostajat ja pojat kyllä kärsivällisesti selitti kaikki säännöt ja vastaili meijän tyhmiin kysymyksiin. Käytiin tietty ostamassa kunnon roskaruoat ja vaikka jaettiin ruoka Natalien kanssa, jäi puolet syömättä!

 Näin innoissani olin koko pelin.... :D :D

Peli kesti melkein kolme tuntia ja oli se välillä aika pitkäveteistä, kun ne vaan heitteli sitä palloa ja yks yrittää osua, mutta kun pelaaja vihdoin osus se peli muuttui ihan sairaan mielenkiintoseksi. Me tietysti innostuttiin taputtamaan, kun muutkin taputti. Ja iskä nauraa tässä kohdassa: Yhdessä kohdassa taputin, kun muut taputti ja mun vierustoveri otti mun käsistä kiinni ja sanoi: "ne taputtaa toiselle joukkueelle". Sen jälkeen aina varmistin häneltä, saanko taputtaa vai en :D

Yankees hävisi pelin, ei mua haittaa, en oo mikään fani, pääasia oli se tunnelma ja hyvä seura. Pelin jälkeen haettiin jätskit mäkkäristä, josta suunnattiin juna-asemalle ja tähän suht lähellä olevaan kaupunkiin. Oltiin ihan sairaan väsyneitä, joten otettiin PIKKU päiväunet, ups. Käytiin dinnerillä illalla ja käveltiin hetki siinä kaupungilla. Oltiin suunniteltu pientä pubi kierrosta, mutta energiaa ei todellakaan ollut.


JEEE <3

Sunnuntai aamuna pojat lähti jo seittemän jälkeen töihin ja Natalie joutu töihin, joten mä päätin lähteä Cityyn moikkaamaan Ruotsi-Annaa. Katoin google mapsista reitin juna-asemalle ja päätin kävellä, näytin vissiin vähän eksyneeltä, kun taksi tuli kysymään, että mihin oon menossa, haluunko kyydin. Jaoin taksin siis jonkun söpön vanhan amerikkalaismiehen kanssa. Olin just ostamassa junalippua, kun joku mies tuli kysymään, että oonko menossa Cityyn. Hän ehdotti mulle autokyytiä, olin vähän epäilin, että mikä ihme hiippari se oikeen on, mutta sitten tajusin, että se ihan oikeesti kuskaa ihmisiä täyspäiväsesti Cityyn ja sieltä takasin. Joten pääsin etupenkille ja juttelin koko matkan sen kuskin kanssa :) Oli kyllä nopeempi ja mukavampi tapa, kun juna.

Olin siis jo tunnin aikasemmin Cityssä kun alun perin oli tarkotus, joten lähetin Annalle viestin, että mäpäs tuunkin uptowniin ja mennään lunchille siellä. Otin pikku haasteen ja lähdin käveleen 40 blockia ylöspäin. Aurinko paisto aika kivasti ja hiki vaan virtas! Olin just sopivasti Annan kulmilla, kun hän pääs vapaalle, joten haettiin lunch ja mentiin läheiseen puistoon nautiskelemaan. Oli ihana nähdä pitkästä aikaa mun ruotsalaista söpöliiniä. Reilu kaks tuntia istuskeltiin puistossa ja otettiin arskaa, kunnes Annan piti mennä takas töihin. Olin taas niin hullu, että päätin kävellä takas Grand Centralille, eli toiset 40 blockia alaspäin. Pääsin just junalle loistavasti kaks minuuttia ennen kun se lähti, mun vieressä istui joku nuoripari ja juttelin heidän kanssaan melkein koko matkan. Nää amerikkalaiset on kyllä niin erilaisia kun suomalaiset. Kotiin kun tulin, olin niin poikki. Lyhyet yöunet, se kävely, kahden päivän aurinko. Ainut mihin kykenin oli facebookin selaus, suihku, parit hassuttelu tekstarit ja pää tyynyyn! :)

Mulla oli ihan paras viikonloppu ikinä! Oli ihana pistää aivot narikkaan ja pitää hauskaa. Sunnuntai-iltana tajusin, että ajattelen englanniksi. En olis ikinä Suomessa uskonut, että voin edes tutustua johonkin amerikkalaisiin ja oikeesti käydä koko päivän keskustelut heidän kanssaan. Mutta niin ne asiat vaan muuttuu :) Nyt jaksaa taas painaa duunia, tänään tajusin hymyileväni tyhmää hymyä, kun ajattelin lauantaita, haha, ehkä silti siis pitää keskittyä siihen työntekoon!

Terkkuja kaikille söpöliineille Suomeen!!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Janne käski kertoa terkkuja, et olet ääliö ja tymhä ko olit jossai yankeessin pelis. :D Mies parka oli ihan kade... T:Pirttihirmu

jutta kirjoitti...

MÄÄKI TON LIPPIKSEN HALUAN! hihi pusui