tiistai 4. syyskuuta 2012

Erilaista arkea

Moikkamoiii.

Edellis viikon torstaina meillä oli ns. vapaapäivä. Kävin aamupäivällä salilla ja treenasin pt:n kanssa 45 minuuttia, heitti päästä, eikä kulkenut lainkaan niin sovittiin ettei yritetä väkisin. Suihkun kautta kauppaan, mietiskelin siinä, että muutama kuukausi sitten mulla meni siellä kaupassa vielä kaks tuntia ja nyt olin hoitanut koko kauppareissun alle kahteen tuntiin. Heitin tytön kaverilleen ja sain ottaa muutaman tunnin päikkärit, joten olokin parani. Illalla tein lapsille makaroonilaatikkoa ja kun heidän isä vei heidät treeneihin ja mulla oli hyvä olo, päätin lähteä zumbaan illalla.

Perjantaina aamulla herättiin yhdeksän aikaa ja heitin pojan hänen kaverilleen. Tytön kaveri tuotiin meille ja me lähdettiin eläintarhaan!! Niin siistiä, en muista koska oisin ollut viimeks. Mentiin Bronx Zoohon ja siellä oli kirahveja, norsuja, leijonia ja satoja erilaisia lintuja. Tosi siistiä, mutta olis pikkasen viileempi saanut olla! Käveltiin sellanen nelisen tuntia ympäriinsä, ennen kun oli aika lähtee. Ja mähän tosiaan ajoin sinne, et nyt on tullut ajettua Bronxissakin. Illalla tehtiin lasten kanssa spagettitacoja, ennen kun mä lähdin vielä salille.

Lauantaina aamulla lähdin Cityyn ja tapasin Petran taas Grand Centralilla. Päätettiin lähteä Greenwich Villageen. Käytiin syömässä ihanassa kreikkalaisessa paikassa lounasta ja tutustuttiin maailman ihanimpaan rouvaan, joka on asunut Nycissä vuodeata -76 asti. Hän antoi meille vinkkejä, missä kannattaa käydä ja niitä me sitten noudatettiin. Ensin käveltiin Hudson joen rantaan ja käppäiltiin siellä muutama kortteli alaspäin, ennen kun päätettiin lähtee tarkastaa se kuuluisa Gay Street. Otettiin sieltä suunnaks Nolita, eli North Little Italy, jossa oli maailman söpöimpiä pikku ruokapaikkoja ja putiikkeja. Poikettiin muutaman sisään, mutta ne hinnat oli kanssa niin söpöjä, että mitään ei tarttunut mukaan. Paitsi, käveltiin yhden karkkikaupan ohi ja näin siellä Fazerin sinisiä niin olihan sitä pakko poiketa sisään. Ja siellä olikin vaikka mitä kaikkea suomalaista ja ruotsalaista namia ja ruokaa... Ja sitte me käveltiin ja käveltiin ja käveltiin... Oltiin takas Grand Centralilla joskus yhdentoista aikaa ja voin kertoa, että jalat oli aivan poikki ku pääsin kotiin...

Sunnuntaina skypettelin Juttan kanssa hetken aamulla ja mietin, että lähtiskö sitä Cityyn vai salille, mutta koska ilma oli niin kiva päätin lähteä Cityyn. Treffasin Petran ja kaks saksalaista tyttöä Apple kaupan edessä ja käytiin vähän kuolailemassa uusia läppäreitä ja puhelimia. Päätettiin mennä käymään Central Parkissa, mutta sitten alko nälkä kurnimaan hetken istuskelun jälkeen, niin lähdettiin sinne Shake Shack:n. Elämäni parhain hampurilainen ja olin ilonen, etten ottanut ranskalaisia, koska se purilainen oli jättimäinen! Mua rupes ärsyttää se saksan puhuminen, joten otin aikasin junan kotiin ja olin ilonen, että tein niin ni pääsin aikasin nukkumaan! :)

Oon taas vähän jääny tän blogin kanssa, aika menee vaan niin pirun nopeesti, en voi uskoo että on jo syyskuu ja mulla on enää muutama hassu kuukausi aikaa täällä....

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Mä himoitsen joka päivä niit shake Schack:in hamppareita :P Ne oli niin hyviä, olis kannattanu ottaa ne ranskikset mis on sitä juustoa, ne oli niin hyviä.. Olen kade:)Lähetä mulle yks annos postissa.. KIITOS!
T: Pirttihirmu