keskiviikko 29. elokuuta 2012

Mää sain lakritsia

Moimoimoi!

Viime viikon maanantaihin siis... Nukuttiin lasten kanssa vähän pidempään ja ai, että tuntu hyvältä kun sai nukkua kymmeneen asti! Iltapäivällä pelailtiin ulkona, ennen kun vein pojan yhdeksi kouluun. Tein meille dinnerin jo valmiiksi iltapäivällä, perus makaroonilaatikkoa, mutta kaikki tykkää siitä ja se on helppoa ni teen sitä mielelläni ;) Hain pojan neljältä pois ja siivoilin ja tein pyykkejä muutaman tunnin. Illalla kävin pyörähtääs salilla, mutta ei oikeen luonnistanu kun yskä keskeytti kaikki sarjat. Olin mä siellä tunnin verran, parempi sekään kun ettei ollenkaan!

Tiistai aamuna nukuttiin taas yhdeksään asti, ennen kun herättelin lapset. Lähdettiin lasten ja yhden heidän kaverinsa kanssa Cityyn koko päiväksi. Vaikka meillä oli kyllä tosi kiva päivä, ehkä enemmän nautin silti siellä yksikseni pyörimisestä. Kokoajan piti olla valppaana, että missä ne kävelee ja päästäänkö kaikki kerralla tien yli. Ensimmäisenä suunnattiin karkkikauppaan, joka oli ihan jäätävän iso. Löysin sieltä jopa lakritsia ja ostin ehkä vähäsen vahingossa. No ei, täällä Jenkeissä on se hyvä, että näiden karkit on aivan järkyttäviä, joten ei oo tullut pahemmin syötyä (siis niitä karkkeja.... ;) ). Lapset tietysti löysivät kaikkea hyvää itelleen ja oltiin koko porukka aika ilosia kun astuttiin ulos kaupasta. Soitettiin hostmomille ja hän ehdotti lounasta, joten käveltiin hänen työpaikalleen ja mentiin syömään hänen ehdotuksesta pitsat. Ei vieläkään Rivieran voittanutta, vaikka pirun hyvää olikin. Käveltiin takasin hänen työpaikalleen ja käytiin hänen toimistollaan, ei huonot näkymät sieltä 13. kerroksesta NYC:n keskustaan! Lapset halus mennä pelailemaan Wii-kauppaan, joten vietettiin siellä tunnin verran, ennen kun suunnattiin taas kohti Grand Centralia. Oltiin kotona viiden aikaan ja vein tytön kuudeksi baseball harkoihin. Illalla katottiin koko porukka Hunger Games leffa ja oli kyllä ihan mielenkiintonen, kirja on mun mielestä parempi, mutta eiks se mee aina niin...

Keskiviikkona herättiin vasta yhdentoista aikaa, lähdettiin samalla porukalla, mitä edellisenä päivänä, altaalle. Ostin Citystä 50 Shades of Grey kirjan ja lasten uidessa, mä luin. En tiedä onks noi Suomessa niin isossa suosiossa, mitä täällä,oon nyt lukenu koko triologian ja täytyy sanoa, että ymmärrän kyllä sen suosion. Oltiin altaalla viitisen tuntia, ennen kuin alkoi sataa, joten kerättiin kimpsut ja kampsut ja tultiin kotiin. Tein meille ruoaksi kanarisottoa ja illalla lähdin zumbaan.

Tuntuu, että aika on mennyt taas ihan älyttömän nopeesti, kohta on syyskuu ja mulla alkaa enkun kurssi ja lapsilla koulu. Toisaalta odotan, että pääsisin jo Suomeen, siellä on niin kivoja juttuja toivottavasti odottamassa (tai no, onks koulu kiva juttu??), mutta sitten taas haluun viettää täällä vielä mahdollisimman paljon kivoja hetkiä..

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Moikka :) Oon täs jonku aikaa miettiny au pairiks lähtemistä ja muunmuassa tää sun blogi on aiheuttanu mulle kauheen aupparikuumeen :D Niin, haluisin tietää että kaunko sulla kesti se koko prosessi siitä ku olit lähettäny hakemuksen siihen ku vihdoin lähdit? Ja sit toi lastenhoitokokemus, pitääks siitä olla ihan jotain työtodistuksia? Ja tiiätkö yhtään että lasketaanko siihen esim. kerhonohjaus?

mirggis kirjoitti...

Tollo mitä ootko sinä päässy kouluun!! Ja minä en oo vieläkään saanu aikaseksi täällä ees rekisteröityä, yps xd

Laura kirjoitti...

Anonyymi: Moi, kiva, että oon antanu sulle kuumeen! :) Hmm, mä olin siellä haastattelussa huhtikuussa ja olisin ollu valmis lähtemään tänne jo syys- tai lokakuussa. Tän perheen sain elokuun lopulla ja he kysyivät, ett jos voin oottaa sinne tammikuuhun. Eli periaatteessa 8 kuukautta kesti, mutta oon ilonen, että maltoin odottaa niin kauan! Ja joo lastenhoitokokemuksesta pitää olla ihan todistukset, tai jonkun pitää todistaa, että oot hoitanut lapsia. Luulisin, että kerhonohjaus lasketaan, kannattaa kysellä järjestöltä, ne auttaa tosi mielellään :)

mirggis: hahah, en! :) Meinaan hakea kouluun, ni se odottaa mua ;)