perjantai 13. heinäkuuta 2012

Suomi part 1.

Heissan..

Mähän siis olin fiksu tyttö ja lähdin Suomeen lomalle. Aika moni ihmetteli ja naureskeli mulle, et miks meen kotiin lomalle, mutta mä nyt oon vähän tällanen. Äiti ja iskä oli tietysti innoissaan kun kerroin niille. Yks syy tosiaan, miks mun oli niin sanotusti pakko tulla, ja mikä oli se viiminen tekijä, oli mun hammas. Amerikassahan hammaslääkäri on sairaan kallista, ihan jotkut normijututkin. Mullahan oli tietysti sellanen nuppineulan pään kokonen reikä hampaassa, josta lohkeili pikku paloja säännöllisesti. Ja sehän ei sattunut yhtään, joten olin jo varma, että koko paska on kuollut ja saan tekohampaan jnejne..

Tulin tosiaan 2.7 maanantaina Helsinki-Vantaan kentälle iltapäivällä ja iskä oli vastasssa omaa ihanaa (ja lihavaa...haha) tytärtään. Siitä ajeltiin Hyvinkäälle muutaman kaupan kautta. Haetiin vähän Fazeria ja suomalaisia mansikoita. Sisko tuli poikineen moikkaamaan mua ja oli ehkä maailman kivointa nähdä mun pienet söpöliinit! :) Koko ilta meni pelaillessa ja tuliaisia kattellessa ja ehkä vähän syödessä suomalaisia herkkuja. Sain ihanan pojan mun viereen nukkuun ja kerroin iltasadun, mutta olin vähän huono tarinatäti kun nukahdin kesken sadun...

Tiistaina halailin pojat ja siskon ja lähdettiin ajelemaan Raumalle, jossa heti tietty äitin luokse. Mikään ei ollut muuttunut, samat naapurinmiehet siellä heitti hyvää läppää ja äiti "jankutti" samoista asioista heti ensimmäisen kymmenen minuutin jälkeen. Olin jo suunnitellut mun päivän ja halusin lähteä heti Rivieraan syömään ja aaaaah se salaatti on maailman parasta. Okei ei pitsassakaan mitään vikaa ollut, mutta pitsaa on saanut Jenkeistä vähän liikaakin, ei tietty Crudon voittanutta. Töissäkin kaikki oli ihanasti ennallaan ja sain halit heti duunikavereilta ja pomolta. Iskä lähti siitä takasin kotiin ja me käytiin ostamassa mulle uudet housut, samalla moikkasin Fian, kun toinen raato töissä. Ehkä maailman parasta yllättää toinen ja nähdä se ilonen ilme! Me mentiin äitin kanssa moikkaamaan mummua. Oli ehkä maailman oudointa, kun sille ei tarvinnut enää huutaa (uus kuulolaite) ja se kuulee jos mutisee jotain vastaan sen höpötyksille! Oli jotenkin hassua, että siinä heti seuraava ovi olis ollut mun kämpän ovi, mutta nyt siellä asuu joku muu ja mä majailin äitillä..

Illalla menin käymään Jannella ja olin superia nähdä sellasen reilun seittemän kuukauden jälkeen mun paras kaveri! Hengailtiin muutaman tuntia ja vaihdettiin kuulumiset ja ehkä saatiin jo muutamat kinat aikaseksi, ei ainakaan ollu vieraskoreutta. Illalla mun oli pakko mennä makoilemaan mun vaimon luokse ja siellä aika hurahti niin nopeesti, että olin äitillä vasta yhden aikaan yöllä takasin.

 Mun äiti tuli mun kans hammaslääkärii..

Keskiviikkona  mulla oli se aaah niin ihana hammaslääkäri iltapäivällä. Kerroin sille hammaslääkärille mun viime kerrasta, jollon sain pienen paniikin. Mutta oli ihan sairaan ihana nainen ja hän jutteli mulle kaikkea kivaa ja oli tosi kannustava. Ilman piikkiä saatiin porattua ja kun ei muita reikiä löytynyt, sain äitiltä "luvan" lähteä Ruissiin. Mun äiti oli ihanasti varannut mulle toisen hammaslääkäri ajan maanantai AAMUKSI kello yhdeksän. Kävin siis hakemassa Ruissiliput ja kävin moikkaamassa Riittaa hänen työpaikallaan. Illalla mentiin äidin kanssa perhetuttuja moikkaamaan, mutta siellä olikin meitä vastassa vaan Sirkka ja koiruliini. Kiva oli heitäkin nähdä ja vaihtaa niitä kuulumisia. Illalla taisin mennä taas Juttalle hengailemaan ja juoruilemaan.

 :D mää ja mun uus tukka

Torstaina lähettiin Jannen kanssa Turkkussee tekemää mulle uus tukka ja moikkaamaan Hannaa. Ajettiin tosiaan Myllyyn, missä Hanna laitto mun tukan kuntoon. Ja tuli just eikä melkei loistava tukka :) Kävästiin syömässä siinä Myllyn Taco paikassa, mutta ei kyllä ollu niin hyvää mihin oon tottunut. Ajeltiin takas Raumalle ja oltiinki kotosalla melko aikasin ennen kolmea. Hetken siinä hengailtiin, kunnes mä menin kotiin viihdyttämään äitiä. Muistaakseni torstai-iltana menin hengailmaan Fialle ja syömään Makuunikarkkeja, namnam!

Siin hän on hienonas menos Poroholmaa <3

Perjantaina nukuin sika pitkään, mulla ei periaatteessa ollut jetlagia, mutta olin kokoajan jotenkin tosi väsynyt, vaikka sain nukuttuakin ihan normaalit yöunet. Käytiin mummulla syömässä ja siitä menin Jannelle moikkaamaan ihanaa Anniinaa. Ainut kerta kun tuli vähän itku silmään, kun näin Suomessa jonkun. Toinen oli niin iso tyttö, mutta silti se mun oma sama vauva! Käytiin hakemassa Hesestä ruokaa nälkäselle leiriläiselle ja hengailtiin muutama tunti, ennen ku mä lähdin äitille ja pakkaamaan Ruissia varten. Siinä pienen lepotauon jälkeen pistin itteni valmiiksi, äiti heitti mut Rivieralle ja lähdettiin Juttan kanssa Poroholmaan yksille. (+15 yksiä...). Oli ihan sairaan ihana ilma, oli kiva nähdä tuttuja, ja sain suostuteltua yhden kaverin tulemaan moikkaamaankin mua. Tarkotus oli lähteä baariin ja sain jo kyydinkin, mutta jotenkin ajeltiin muutama tunti ja käytiin nautiskelemassa Suomen kesästä ja hyttysistä meren rannalla. Kotona olin sitten loistavasti neljän aikaa, kun herätys oli yhdeksältä. Näitä lisää Laura...

Laitoin nää kuvat tähän ja kun luin tän postauksen esikatseluna ni haha, järkyttäviä, mutta muita ei oo, joten nää saa kelvata! :)

1 kommentti:

jutta kirjoitti...

hahahah mullon jäätävä ahteri. Oot iso sydän <3 i misss u alreadyyyyy