torstai 2. helmikuuta 2012

Sky's the limit..

Moikka, taas on aika kulunut niin nopeesti, että en kestä.

Keskiviikkona tuli mun neljäs viikko täyteen USA:ssa. Aika menee liian nopeesti, vaikka vuosi onkin pitkä aika niin, jos se ne loputkin kuukaudet menee näin hujauksessa niin huh huh..

Maanantai aamu oli taas se perus nukkuminen, sunnuntai-iltana ei meinannu tulla uni millään vaikka olin super väsynyt. Lapsetkin oli tosi väsyneitä, kun ne tuli koulusta. Ensimmäistä kertaa mulla meinas oikeesti mennä hermot ton pojan kanssa. Näytin sille sitten, että jos se ei tehdä asioita hyvällä niin tehdään sitten pahalla. Me taistellaan joka päivä lukemisesta. Hänen pitäis lukee 20 minuuttia joka päivä ja sitä vältellään kaikin keinoin. Nyt viimisin keksintö oli mennä vessaan.... tietokoneen kanssa. En kerennyt huomaamaan, että hän otti sen koneen mukaan ja sitten olikin vähän paha sanoa, että tule ulos vessasta. No, kun hän sitte vihdoin ulostautui vessasta niin "seuraus" oli kahdenkymmenen minuutin ääneen luku. Ennen oon hänen antanut lukea "pään sisällä" (apua, miten toi sanotaan suomeksiiiii??). Maanantai ei ollut muutenkaan paras päivä, koko perhe oli vähän väsynyt viikonlopun jäljiltä ja mä myös, mutta siitäkin selvittiin.

Tiistai oli aivan mahtava päivä, hostmom oli vapaalla ja mä herätin hänet aamulla. En periaatteessa, mutta kuitenkin oli kiva kerrankin, että hänkin sai nukkua pitempään. Kaikki oli hyvällä tuulella ja lapset oli ilosia. Hain tytön aikaisemmin koulusta, koska hänellä oli lääkäri. Sen jälkeen lähdin ekaa kertaa kunnon lenkille koko täällä olon aikana. Oli ihan älyttömän lämmin, yli +15 astetta. Täällä on ihan kiva kävellä, kun maisemat vaihtuu kokoajan, koska asutaan tosi lähellä kahden kaupungin rajaa. Ja täällä on isot korkeusvaihtelut, saa hien hyvin pintaan, kun kiipee sellasta järkyttävää, loppumatonta ylämäkee. Iltapäivällä tein lapsille makaronilaatikkoa ja se oli hyvää. Lapset tykkäs ihan sikana, joten teen sitä kyllä vastasuudessakin. Alkaa itellä tulee vähän ne tomaattijauhelihakastikkeet jo korvista ulos. Tiistai-iltana repäsin ja lähdin jumppaan. Ja mihin jumppaan meninkään. Se oli joku potkunyrkkeily-diipadaapa-oksennat varmasti tämän jälkeen- jumppa. Täällä on se eri kun Suomessa, että ihmiset oikeesti käy noissa jumpissa. Ei oo väliä minkä ikänen, näkönen tai kokonen oot, voit ihan hyvin jumpata. Sieltä kyllä tippui osa pelistä pois ja oli kyllä itelläki puolessa välissä oksennus kurkussa, kun se MIESohjaaja huutaa vaan: ONE MORE... Jumpan jälkeen katteltiin perheen kanssa The Biggest Loseria, Suurin pudottaja Suomessa. Yritän antaa tolle perheelle sellasta omaa aikaa iltasin, mutta ton ohjelman ne aina "pyytää" mua kattomaan niiden kanssa. Tiistai oli ihan super kiva päivä.

Keskiviikkona näin ekaa kertaa itävaltalaista tyttöä ja oli ihan super kiva nähdä uus tuttavuus. Hän on ollut jo viitisen kuukautta täällä ja oli kyllä kiva jutella enkkuakin. Sovittiin, että nähdään uudestaan joku päivä! Menin käymään postissa ja se postisetä varmaan inhoo mua, koska olin niin hankala asiakas. Kaikkiin kortteihin ois pitänyt olla jo postimerkit liimattuna ym ennen kun meni tiskille, mutta en mä tienny mistä niitä saa. Kärsivällisesti se neuvos mua, mitä kuuluu tehdä. Sain lähetettyä ekan paketinkin Suomeen mun pikku pojille. Kävin ekaa kertaa CVS:ssä, se on taivas. Se on vähän kun joku Sokoksen meikkipuoli ja apteekin yhdistelmä, mutta sata kertaa parempi. Vaeltelin siellä vaikka kuinka kauan ja mukaan tarttukin jotain kosmetiikkajuttuja. Siellä on myös tosi halpaa ja paljon kaikkia tarjousjuttua. Se jälkeen menin käymään "pikku ruokakaupassa", ostamassa maitoja ym, jossa joku miesmyyjä auttoi mua ja oli heti pyytämässä mun mailiosotetta. Annoin jonkun feikkiosotteen, haha, sinne se sitte lähettelee treffikutsuja. Aika hyvä sattuma, koska olin just aikasemmin päivällä käynyt salilla maksamassa mun kuukausimaksun niin juttelin siellä personal trainerin kanssaja hän kehui mun silmiä, mutta käski olemaan sinisilmätön. Kuinka hauskaa vitsailua.. Keskiviikkona oli jopa sellanen olo, että mähän pärjään mun englannilla, pystyn pyytämään apua, vastailin sen trainerin kysymyksiin ja vitsailin sille jopa.

Iltapäivällä hain lapset tenniksestä, ne on sen jälkeen aina ihan hulluja/hauskoja ja niitä saa aina nauraa vedet silmissä, johtuu varmaan siitä, että ne menee suoraan koulusta sinne. Syötiin makaronilaatikko loppuun ja poitsu lähti treeneihin. Illalla hain pojat sieltä koululta. Se on ehkä kymmenen kilsan päässä meiltä kotoa, mutta maisema on niin erinlainen. Ei se ehkä köyhää aluetta oo, mutta varmistin kyllä, että mulla on auton ovet lukossa. Suurin osa siellä kaduilla kävelevistä on tummaihoisia, joita ei valittevasti näy täällä meidän alueella oikeastaan lainkaan. Se koulu, jossa nää pojat pelaa on sellanen, johon kaikki lapset voivat mennä pelailee, mikä on mun mielestä tosi kiva. Siellä oli samaan aikaan monen ikäisiä nuoria pelailemassa, parempi, että ovat siellä niiden aikuisten kanssa kun kadulla!! Illalla tarkistettiin hostmomin kanssa pojan enkun läksyjä ja poika opettikin mulle enkkua. Se on hauska, kun hän alkaa aina antamaan kaikkia esimerkkejä mulle, että ymmärtäisin paremmin. Uni tuli taas loistavasti ja jo toinen loistava päivä putkeen... Ihanaa!

Viikonlopuksi ei ole suuria suunnitelmia, sunnuntaina olis tarkotus mennä Cityyn. Lauantaista en vielä oo varma, toisaalta tekis mieli olla kotona ja mennä ehkä kattoo lasten pelejä ja olla vaan, mutta City houkuttelis kanssa. On tässä vielä aikaa päättää.. Suurin osa teistä siellä nukkuukin jo, äiti heräileekin kohta juttelee mun kanssa skypeen. Se raukka joutuu aina aamulla heräämään aikasin, jotta kuulee mun hauskoja juttuja! :) Niin kun huomaatte, oon super hyvällä tuulella, meen halailee mun vauvoja (=murkkuikäsiä). Hauskaa perjantaita sinne!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Heips Laura! Ilmoittelen vaan et käyn lähes joka päivä kattomassa ootko kirjoitellut mitään uusia kivoja juttuja elämstäsi siellä "rapakon takana". Jyrki myös seurailee sun kirjoittelua ahkeraan. Terkkuja täältä hyytävästä pakkasesta (n. -20) yhdistettynä kovalla tuulella.
Terv. Riitta

Laura kirjoitti...

Riitta, kiva kuulla, että lueskelette! Ei kyllä käy kateeksi teijän ilmoja. Terkkuja Jyrkille ja tytöille kotiin :)