torstai 5. huhtikuuta 2012

Hirveen kiva loman alku

Lomalomalomalomalomalomalomalomaloma.....

Tuntuu ihanalta!! Kävelty jalat rakkuloille ja kenkii joutuu vaihtaa monta kertaa päivässä, mutta hymy pysyy silti!

Maanantaina aamulla oli tosiaan vähän hankalaa herätä aamulla, koska kattelin koko yön kelloa, kun pelotti olla yksin! Yhdentoista aikaa nousin kuitenkin ja sovittiin Juttan kanssa skypet, siinä meni reilu tunti ja sitte äiti tuli skypee ja viimiseksi vielä iskäkin. Eli kolme tuntia yhteensä kuulumisten vaihtoa, no kiva oli kuulla, mitä sinne Suomeenkin kuuluu. Kävin hakemassa subin itelleni ruoaksi, siivoilin mun huonetta ja käväsin suihkussa ennen kun lähdin hakemaan Hannaa JFK-lentokentältä. Mä jopa löysin yksin sinne kentälle ja oikeeseen terminaaliin. Siellä odottelin hetken ja pillahdin itkuunkin, koska siinä oli kaks lasta ja heidän isänsä odottelemassa äitiä kotiin ja se oli niin hellyyttävää nähdä, kun tää äiti halaili niitä lapsia... Mutta kun näin Hannan oli itku kaukana ja halailin vaan sitä, oli niin ihana nähdä!! Ajeltiin kentältä kotiin ja vaihdeltiin kuulumisia. Heitettiin Hannan kamat kotiin ja lähdettiin Ihoppiin syömään, heti kunnon amerikkalaiset mätöt, ettei jää pimentoon, millasta ruokaa täältä saa. Tultiin kotiin ja mentiin suorilta nukkumaan.

Tiistai aamulla kello kahdeksan mun sänkyyn pomppas joku yli-innostunut suomalainen. Päätettiin lähteä aikasin Cityyn. Haettiin tostä läheisestä bagel-paikasta aamupalat ja otettiin puol kymmenen juna kohti suurta kaupunkia. Päätettiin ottaa suoraan metro downtowniin ja käydä katsomassa Vapauden Patsas ja Manhattanin eteläkärki. Oli ihanan lämmin ilma ja olihan se älyttömän hieno taaskin, kolmannellakin kerralla :) Siitä lähettiin Broadwayta ylöspäin, sen kuuluisan härän ohitse, jossa oli taas aivan järkyttävästi ihmisiä jonottamassa kuvan ottamista. Haettiin sushit ja mentiin puistoon piknikille, sai ihan olla t-paidassa, kun aurinko porotteli niin ihanasti. Tultiin Sohoon ja alotettiin se THE juttu, eli shoppailu. Käytiin kaikissa ihanissa kaupoissa, osteltiin koruja, vaatteita, kenkiä...kaikkea. Meijän tärkein kauppa oli Converse, mutta se osottautui vähän pettymykseksi. Nälkä iski taas, haettiin "buffetista" kiinalais safkat ja istuttiin penkille syömään ja katsomaan ihmisiä. Jalat alko olla jo vähän puhki, joten otettiin metro Bryant Parkiin ja haettiin CONVERSET (ensimmäiset....). Päätettiin lähtee jo aikasemmalla junalla kotiin. Tehtiin vielä illalla lasagnea ja haettiin jätskit Coldstonesta. Hannakin ymmärsi kyllä, miksi se on mun suosikkipaikka. Illan kruunas vielä se, että mä sain ihan uuden tukan, koska mun ihana oma parturi-kampaaja teki taikansa mulle!

Manhattan ja kaks rakastavaist

Hirveen kova tuuli oli...

Staten Island Ferry

No se patsas

Me oltiinki fiksuja ja otettiin härän paremmalta puolelta ne kuvat.. ja siis kaikki noi ihmiset jonottaa tuolla kuvaan..

Parasta sushia ikinä

Coldstone =suklaajugurttia, mansikoita ja cookie doughta! <3

Nyt on kiva tukka! Välineet oli vähän erilaiset, kun normaalisti, mutta vaan sillä lopputuloksella on väliä.

Nyt syön reissumiestä, jonka sain Hannalta tuliaisiks ja tää on niin hyvää!! Meillä on niin kivat suunnitelmat loppuviikolle, että aika taitaa mennä liian nopeesti. Ihana lomaviikon alku ollut, toivottavasti jatkuu vielä parempana! Nyt nukkumaan, huomiseksi on kaikkea kivaa luvassa!