tiistai 17. huhtikuuta 2012

Päässä ei liiku mitään... hahah

Viime viikon tiistaihin siis palataan, ihanasti ajassa taaksepäin viikolla!

Mulla oli aika kiireinen päivä, kävin kaupassa ja ostin tuhat asiaa. Olin silti aika nopee, ehkä koska kerrankin suunnittelin sitä kaupassa tehtävää reittiä jo etukäteen, tunnen oloni nyt ihan kun jonkun suurperheen äidiksi... Toin ostokset kotiin ja aloin tekee hommia. Siivosin, laitoin lasten pyykkejä, tein ruokaa. Hiki hatussa juoksin ylösalas noita portaita, ainakin tuli hyvää hyötyliikuntaa. Tyttö tuli kolmen aikaa kotiin ja pojan kävin hakemassa vähän myöhemmin, koska oli missanut bussin. Samaan aikaan Fia soitti, että kohta olisivat perillä, jos tulisin hakemaan. Tiistai oli aika sähläystä koko päivä. Lapsilla oli harkkoja päällekäin, tytöt tulivat (mikä oli kyllä kiva juttu) ja koska olin ollut koko edellisen viikon lomalla, oli aika paljon kaikkia hommia. Fia ja Heidi tuli mun kanssa kuskaamaan lapsia ja saatiin juoruttua suomeksi kaikkia asioita, mitä on tapahtunut. Tultiin kyllä siihen lopputulokseen, ettei kyllä kauheesti oo tapahtunu, ainakaan Raumalla... haha. Illalla lähettiin syömään siihen ihanaan meksikolaiseen, joka on tässä meidän lähellä. Tytötkin onneks oli yhtä haltioissaan siitä ruoasta, se on oikeesti varmaan paras paikka, jossa oon ollu syömässä täällä. Haettiin Coldstonesta vielä jälkkärit ja hiivittiin hiljaa kotiin.

Keskiviikkona mulla oli vapaapäivä, jotta sain nauttia mun vieraista. Haettiin bagelit aamupalaks ja lähdettiin cityyn sompaileen. Fialla oli ostoslista, mitä se halusi ostaa joten vähän niiden kauppojen mukaan mentiin. Eka käveltiin Macy'sille, mutta matkan varrella mun oli pakko ostaa uudet kengät, koska mulla hankas niin pahasti jalat. Repäsin ja ostin UGG:t, ja nyt ymmärrän, miksi ihmiset niin paljon käyttää niitä, ne on unelmat. Päätettiin lähtee Times Squaren isoon Forever21, mutta nälkä alko kurnimaan, joten ei oltu kauaa siellä. Mentiin ihanaan Olive Garden ravintolaan, en ymmärrä, miten oon voinu missata tällasen paikan. Ruoan jälkeen matkattiin Sohoon ja siellä näitte tyttöjen ilo alko... mä sain aika hyvin pidettyä itteni kurissa siihen saakka kunnes löysin sellasen ale kenkähyllyn. Ostin siis päivän aikana kolmet kengät, mutta kaikki oli tarpeelliset... Sohossa aika meni ihan hujauksessa, mikäs siinä ollessa kun hyvä seura ja paljon nähtävää. Tultiin junalla joskus yhdeksän jälkeen kotiin, juteltiin hetki mun perheen kanssa ja tultiin ylös ja mentiin nukkumaan.

Torstaina sain nukkua pitkään, vaikka illalla töihin "jouduinkin".  Käytiin tyttöjen kanssa aamupalalla Panera Breadissa ja White Plainsissa tekemässä viime hetken ostokset. Tytöt pakkas laukut ja mä vein ne juna-asemalle, kyllä siinä kieltämättä vähän surulliseksi taas tuli, oli niin kivat muutaman päivää. Tulin takasin kotiin ja lapset tulikin melkein heti koulusta, piano-opettaja käväsi, heitin tytön harkkoihin ja siivosin vähän taas tätä yläkertaa ja lähdin hakemaan Meriä lentokentältä. Eli Meri on siis tän perheen edellinen suomalainen au pair, joka joutus lähtemään yhtäkkiä takas Suomeen ja kaikki tavarat jäi tänne. Meillä synkkas tosi hyvin ja automatka takasinpäin meni ihan hujauksessa kun vaihdettiin elämää, kuulumisia ja au pair kokemuksia. Perhe oli kyllä niin ilonen ja Meri tietysti myös kun näkivät vihdoinkin. Siinä vaihdeltiin muutama tunti kuulumisia ja juttuja puolin sun toisin, ennen kun tultiin ylös. Me vielä Merin kanssa alettiin avaamaan hänen laukkujaan, että mitä kaikkea sieltä löytyykään... Tuli itelle vähän kauhistus, että miten ikinä saan nää kaikki mun ostamat kamat täältä kotiin, mutta mietin sitä sitte joskus kun sen lähdön aika koittaa!!

Ei kommentteja: