sunnuntai 11. maaliskuuta 2012

Now you're in New York

Moikkamoi!

Mun jalat on niin rikki koko viikonlopusta, että kestää varmaan koko ens viikko palautua! Kerrotaanpas siis mitä kaikkea oon touhunnu.

Perjantaina mulla oli mun perus aamu, paitsi, etten pystyny liikuttamaan mitään lihaksia, olin niin rikki. Tarkotus oli mennä salille, mutta ei pystynyt. Hengailin siis kotona (nukuin...) ja kahdeltatoista alotin työt, eli odotin televisionkorjajia saapuvaksi. Yritin tehdä siinä jotain töitä samalla kun he korjailivat telkkareita. Mulla oli vaan kokoajan sellanen olo, että oon tiellä joten majottauduin keittiön pöydälle koneen ja vihkon kanssa. Kolme tuntia suunnilleen meni tehdessä Must To Do In New York-listaa. Siitä tuli aika mielenkiintonen ja pitkä. Viiden aikaan korjaajat lähti ja mä lähin kauppaan. Kun saavuin oli koko perhe just lähössä pois, joten olin vapaa jo seittemältä, enkä oikeestaan ollu ees nähny lapsia. No mukava yllätys, koska olin valmistautunut olee koko illan kotona. Lähdin sitten neljän muun au pairin kanssa keilaamaan. Oli sairaan hauskaa kyllä, mutta vähän alko tulla väsy kun kello oli kakstoista kun keilattiin. Puoli kahden aikaan olin sitten kotona, koska mut jätettiin viimisenä kyydistä.

Lauantai aamuna reippaana (hahahah) ylös kahdeksan jälkeen. Oltiin sovittu mun työkaverin ja hänen MIESystävänsä kanssa, että tavataan NYC:ssa, jossa he ovat lomalla. Otin 9.14 junan ja sompailin heidän hotellilleen. Olin luvannut olla hyvä opas ja unohdin mun kartan kotiin. Haha, sain ehkä kuulla päivän aikana muutaman kerran lauseen: Kyllä Amerikan Lapa tietää, missä mennään... Oltiin suunniteltu, että mennään Brooklyniin metrolla ja kävellään takas Manhattanille Brooklyn Bridgen yli. Pienten ongelmien kautta päästiin ylittämään siltaa ja oli se kyllä kieltämättä hieno. Siitä jatkettiin 9/11 muistomerkille, oikeestaan nähtiin ne rakenteille olevat uudet tornit, ei sitä muistomerkkiä. Siellä Sanna pongas Century 21, outlet-kauppa. Siellä vierähtikin muutama tunti. Sain aika hyvin hillittyä itteni, eikä ees ollu mikään hirvee shoppailufiilis. Muutamat jutut ostin, mutta meni vaan 25 $, joten ei paha. Siitä jatkettiin Wall Streetille, joka oli ehkä vähän pettymys. Mä en oikeestaan oo koskaan ees ajatellu mitä siellä vois olla, mutta ei se ehkä maineensa arvonen ollu. Odotinko sit jotai kultaharkkoja kaduillaki vai mitä, en tiedä! Wall Streetiltä tultiin suoraan paikkaan, jossa Sanna ja MIES kävivät vaihtamassa jotain lippuja. Siitä päätettiin lähtee syömään ja löydettiinkin ihanan idyllinen pikku pizzeria, mä otin kylläkin pastaa. On tullu syötyy pitsaa vähän turhan paljon niin täällä ku kotonakin. Ruoka oli hyvää ja ei mitään järkyttävän kallistakaan. Lähdettiin kattomaan Vapauden Patsasta. Lauantai oli siitä aika inhottava päivä, että oli aivan järkyttävän kylmä. Ensimmäistä kertaa otin väärän takin ja lähdin nahkatakissa, ostin kadulta itteleni sitten New York hupparin ja tuli vähän lämpimämpi (ja olo oli ku turistilla...). Vapauden Patsas oli siellä, missä se oli viimeksikin ja on ollu aika kauan, hahah. Vaikkei se mikään ihmeellinen ookkaan, onhan se silti must to see juttu. Otettiin uudestaan suunnaksi Wall Street, koska ei nähty härkää. Käveltiin aika monta korttelia härän takia, eikä edes otettu yhteiskuvia se kanssa. KOSKA siinä oli jono, ihan oikeesti. Kiinalaiset jonotti, että pääsivät samaan kuvaan härän kanssa. Otettiin metro Penn Station:lle ja haettiin mun paketti heidän hotelliltaan. Sain kaikkee niin kivaa; mun lempparikorkkarit kotoa, housut (kolmannet samanlaiset, ne on vaan parhaat), suklaata, salmiakkia, rahaa, kirjeen äitiltä ja Juttalta pikku paketin. Käveltiin Times Squarelle, otettiin turistikuvat ja lähdettiin Grand Centralille, jossa syötiin bagelit ja Magnolia Bakery:sta cupcaket, mmm. Oli kivaa kyllä kun sain vieraita, oli kiva puhua tutuista asioista ja tietää, mitä sinne omiin ympyröihin kuuluu! Tosi kiva päivä siis ja käveltyä tuli älyttömästi. Kotona olin kymmenen aikaan, joten olin reissulla tosiaan sen 13 tuntia.


 Brooklyn Bridge

 Brooklyn Bridge ja Manhattan

Rakenteilla oleva torni
 Wall Street:llä

Joku tommone patsas, mitä kaikki muutki kuvas ni mäki sitte...

Mun kivat matkakumppanit

Se hemmetin härkä ja ne kiinalaiset...


Sunnuntai aamuna mun oli tarkotus mennä jumppaan yhdeksäksi, mutta en tiennyt, että kelloja siirretään yöllä, joten missasin molemmat jumpat. Olin sopinut, että nään ruotsi-Annan Cityssä, joten matkasin sinne taas. Natalien oli tarkotus tulla kanssa samaan aikaan, mutta ei hänkään tiennyt, että kelloja on siirretty, joten hän tuli seuraavalla junalla. Me mentiin Annan kanssa salaatille Cafe Metroon, josta tuli mun uus suosikki paikka. Vaihdettiin kaikki viimisimmät juorut ja Natalie saapukin jo sopivasti juorujen jälkeen. Päätettiin hakee viereisestä Mäkistä jälkkärit ja siinä ulkona oli joku pariskunta, joka näki kun tultiin ulos kahvilasta ja mentiin suoraan mäkkiin, he hymyilivät hiukan ja Anna vielä huikkas perään, että ei lähtenyt nälkä ekasta ruoasta. Mäkissä jutusteltiin ja naurettiin tunnin verran, jollon Annan piti mennä takas töihin. Me jatkettiin Natalien kanssa päätöntä kävelyä, kunnes keksin, että nyt kun on nätti ilma (ja mulla oli TOPPAtakki...) haluun mennä sellaselle pyöräkierrokselle Central Parkkiin. Me lähdettiin siis sinne ja saatiinkin heti hyvä tarjous yhdeltä pojalta. Hän kertoili tosi paljon Central Parkista kaikkia kivoja juttuja ja tiesi tosi paljon, missä on kuvattu mitäkin leffoja ym. Otettiin tuhat kuvaa ja se kierros oli kyllä tosi kiva (vaikkakin kalliimpi kun luulin, tosin se poika polki koko matkan ja me oltiin siellä kärryssä). Sitten haettin ekaa kertaa New Yorkin kuuluisat hot dog:t ja olihan ne hyvät. Istuskeltiin ja kateltiin ihmisiä, ei oikeen jaksanut tehdä mitään erikoista ja ilma oli ihana vaan siihen olemiseenkin. Mentiin vielä iltapalalle Sbarroon, apua tää kuullostaa nyt siltä, ettei olla tehty mitään muuta ku syöty koko päivänä, jossa alko soimaan palohälyytys. Sinne saapu sitte kokonainen paloautollinen palomiehiä, olihan sekin kokemus. Oltiin vähän kahden vaiheilla lähetäänkö kotiin vai tehdäänkö vielä jotain, koti kuitenki kutsui, Starbucksin kautta. Junassa suunniteltiin ensi viikon touhuja! Nyt meen nukkumaan, kello on puoli kymmenen. Haluun mennä huomenna jumppaan!! :)

Central Park:n kirjakauppa..


New Yorkin kallein asunto on tuolla ylhäällä, missä on noi pylväät, 88 miljoonaa dollarii

Kysyin, että mihin me muutetaan seuraavaksi
 
 Strawberry Field mansikoilla

Näkyy New Jersey:n asti

Huuuui, meil oli kivaa

Ei kommentteja: