tiistai 6. maaliskuuta 2012

Viikonloppu (uusi postaus kokonaan)

Moikkamoi, nyt on viikonlopusta selvitty niin henkisesti kun fyysisestikkin ja jaksaa kirjottaa!

Lauantaina tosiaan lähdin Cityyn yksin ilman mitään päämäärää. Oli luvattu kaatosadetta ja kauheeta tuulta, mutta jouduin tulee vaihtamaan toppatakin nahkatakiksi ja ottamaan aurinkolasit mukaan. Junassa kattelin mun pikku New York opasta ja löysinkin sieltä kivaa ilmasta tekemistä. Ajattelin, että nyt en mee lähellekkää Times Squarea vaan käyn jossain muualla. No olin mä silti aika turisti, mutta kuitenkin. Otin ensimmäisenä suunnaksi 5th Avenuen, jossa siis kaikki merkkiliikkeet on. Ohitin ne tietty, ei näillä palkoilla viitsi ees kattoa mitään Louis Vuittonia päinkään. Päätin mennä poikkeemaan St. Patrick's Cathedraliin, joka on siis (tarkistan googlesta..) no tästä klikkaamalla löytyy tietoa. Oli hienon näkönen kyllä ja ihana tunnelma siellä sisällä kun ei kuulunut Nyc:n metelit. Vähän aikaa siellä kävelin ja nappailin muutamat kuvatkin. Sieltä lähdin kadun toiselle puolelle Nyc:n isoimpaan (mun mielestä joku on sanonut näin, en oo ihan varma) H&M:n purkamaan mun raivoa ihmisiä kohtaan. Ja ai, että oli ihanaa shoppailla yksin. Otin varmaan tuhat vaatetta sovituskoppiin, kaikkia sellasia, joita oon aina ihaillu, mutta en oo vittinyt ostaa. No, en ostanut suurinta osaa kuitenkaan, enimmäkseen koruja ja muita härpäkkeitä, joita en tajunnut ottaa Suomesta mukaan. Siellä kulukin kivasti muutama tunti. Päätin lähtee kattomaan Trump Tower:n, koska siinä lähellä olin, eikä vielä ollu kello paljon mitään. Ostin Starbucksista Peppermint Hot Chocolaten ja istuskelin siellä, yksi niistä työntekijöistä tuli juttelee ja kyselee kauheesti mistä oon, täällä ei tartte kauan yksin istua ja joku tulee juttelee. Lähdin sitten ostelemaan postikortteja ja kiertelemään vähän 6th Avenuelle. Päätin lähtee aikasemmin kotiin, koska olin edelleen pissed off :D (okei, shoppailu autto vähän kyllä). Kävelin Bryant Parkin läpi, kun joku mies pysäytti mut ja alko promoomaan jotain hiustenleikkuuta. Se kysy, että paljonko maksan kuukaudessa hiuksien huollosta ja sanoin, etten yhtään koska leikkaan ja värjään itte. Sen jälkeen se vaan hymyili ja toivotteli hyvät päivänjatkot. Hahaa, loser. Junassa kattelin maisemia ja kuuntelin musiikkia ja muistin kuinka ilonen oonkaan, että oon täällä ja tulin paremmalle tuulelle.

Natalie tuli mun luokse kuuden jälkeen, koska hostit tosiaan ilmotti mulle torstaina, että ovat koko viikonlopun pois niin en halunnut olla yksin. Me oltiin vähän kahden vaiheilla jäädäänkö kotiin vaan juoruumaan vai lähetäänkö kattelee Cityn valoja, ja valot voitti. Otettiin 10.14pm juna ja siitä käpsöteltiin hitaasti, mutta varmasti yhteen juhlapaikkaan. Hauskaa oli, ihmisiä oli taas ihan älyttömästi, mutta tää ei ollut ihan niin hullu paikka kun se edellinen, jossa oltiin. Nähtiin tuttuja au paireja täältä meijän suunnalta ja tutustuttiin uusiin ihmisiin. Otettiin taxi sitten kolmen paikkeilla Grand Centralille ja siellä venailtiin, että juna saapuu! :) (kirjotan nyt ei niin tarkkaa kertomusta kun viimeksi, ettei mun vanhojen vanhempien sydämet pysähdä....) Mutta sanotaanko näin, että iltaan mahtu paljon outoja tekstareita, paljon uusia ihmisiä, tuntemattoman ihmisen ruokien syönti, liian paljon taksilla ajelua ja siitä maksamista, yksi liian humalainen itävaltalainen blondi, yksi ei niin humalainen suomalainen paniikissa oleva blondi, help me-puheluja ja taas yksi ei niin järkevä kaupunginosa Nyc:ssä!! Hahaa!! Kotiin kuitenki päästiin ihmisten aikaa (sunnuntaina), mutta ilta oli hauska ja ikimuistonen, vaikka aika hmm.. hankala :)


 Tässä olis se kirkko sisältä


Se oli oikeesti aika iso, näytti pieneltä ulkoopäin, mut sitä käytävää vaan jatku ja jatku


Sinne sai sytyttää kynttilän jonkun muistolle, jos halusi. En sytyttänyt, mutta ajatuksissa oli kyllä yks tuttava <3


 Ulkoo päin, oli melkee mahdoton saada toi koko torni (?) kuvaan


Kävelin Magnolia Bakery:n ohi, näitä me sillon Mirvan kanssa syötiin edellis viikolla!


Nyc <3


Home sweet home, no ei ihan, vasta seuraavalla pysäkillä, vaikka Scarsdalessa asunkin!


Ainoat kuvat, joissa näytetään ihmisiltä, on otettu kotoota, muissa on julkasukelvotonta materiaalia!!


<3 <3 Parasta



Sunnuntaina oli tarkotus mennä Cityyn, mutta ei sitten jaksettukkaan. Natalie nukkui melkein koko päivän mun sängyssä ja mä skypettelin Fian kanssa ja suunniteltiin vähän niiden tänne tuloa. Jee, ei oo kun kuukaus enää ni nähdään!!! Koko sunnuntai meni aika horroksessa...

Maanantaina aamulla oli tosi reipas olo, kerrankin. Päätin sitten lähteä zumbaan 9.15 ja oli aika kivaa. Olin oikeesti ylpee itestäni, maanantai aamu ja mä olin urheilemassa. Tulin nopeesti kotiin ja suihkussa käymään, ja lähdin sinne isoon kauppaan, osteskelin taas kaikennäköstä... Mut olin oikeest ilonen, löysin ekaa kertaa kaikki mitä hostvanhemmat oli lappuun laittanut, ja vielä oikein JEE! Lapset tuli kotiin ja touhuttiin meijän perusjuttuja, tein dinnerin: perunamuussia ja pekoniherkkusieni juttuja. Namnam. Lapsilla oli vielä tennis kahdeksalta niin katoin sitten niiden harjotukset. Tultiin kotiin ja menin nukkumaan kerrankin kymmenen jälkeen jo!!

Eräs anonyymi (todellinen anonyymi) pyysi kuvia siitä kaupasta niin tässä olisi

Kiva pikku leipähylly, jossa tosiaan on pelkkää valkosta pullamössöleipää, muut on muilla hyllyillä

Osta kakku, anonyymi-siskoni, noi on ihan sika halpojakin vielä

Tän kuvan pointti on tuolla alhaalla, siellä oikeesti elää lintuja ihan sikana ja siellä ne tallustelee ihmisen joukossa.

( Tiistaina) Ulkona on ihan sairaan ihana ilma ja mua oikeen harmittaa, etten oo laittanukkaa nokkaani ulos tänää, mutta olin nin väsynyt aamulla ettei pystynyt. Nyt alan tekee noille lapsille mansikkasmoothieta. // Jatkan tästä nyt koko illan tapahtumat tähän uuteen muokattuun versioon //. En tehnykkään smoothieta, koska meillä ei ollu yogurttia, mutta päätin tehdä mansikkapiirakan. Kävin apteekki (kyllä, näillä myydään sielläkin ruokaa) -ruokakaupassa hakemassa sokeria ja juttelin yhden ihanan rouvan kanssa! Se oli niin ihana, se sano että oon niin slim, että mun pitääkin syödä piirakkaa. Todella slim....melkein näkyy läpi. Tein mansikkapiirakan sitten kotiin päästyäni, mutta ei ollu mikään ihan paras mahdollinen. Ihan jees, mutta antaa lasten syödä loput.Sen jälkeen tein lapsille dinnerit, pojalle pelkistetty, tytölle edellisen illan kiinalaiset ja vähän jotain lisukkeita ja mä söin edellis illan dinnerin jämät. Olin saanut kaikki hommat tehtyä, pistin lasten pyykit pyörimään ja menin kuntoilemaan. Se on välillä niin kivaa, mutta ei aina. Toivon, että mun liikunta innostuis kestäis nyt, eikä laskis ku aasin häntä kuten yleensä.


Nyt kirjottelen tätä postausta ja mun on pakko jakaa yks keskustelu tähän:

Laura: How long you have been thinking about this stupid joke??
Natalie: Haista vittu!!

Niin minäkin sinua rakkaani!! Oppi on ainakin mennyt perille, haha. Nyt meen nukkumaan, huomen aamulla ois tarkotus lähtee jumppaan, toivottavast oon viel aamulla samaa mieltä :) Kauniita unia kaikille.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

kuinka paljon sulla oli kokemusta lastenhoidosta ennen au pairiks lähtöä? ja paljon jouduit ite maksaan tästä vuodesta (ennen lähtöä)?:)

Laura kirjoitti...

Anonyymi: Mulla oli se vaadittu 200 (?) tuntia suurinpiirtein. Jos haluut niitä ihan pieniä lapsia hoitaa niin sitten pitää mun mielestä olla alle 2-vuotiaista pelkästään se 200 tuntia ja sitten vielä muistakin lapsista kokemusta. Oi kauhee en muista edes enää, miten ne jutut meni noissa tunneissa.

Cultural Carelle maksoin yhteensä 1150 euroo, jossa oli näin jälkikäteen n. 150 euroo turhaa, esim puhelinkorttia en oo tarvinnut, enkä sitä clubi-jäsenyyttä. Mutta rahaa mulla meni yhteensä 1500 euroa (suurinpiirtein), johon siis kuuluu jo matkalaukut, tuliaiset perheelle ym. Eli siis reilulla tonnilla pääsee jo lähtemään! :)